Tuesday, September 23, 2008

pemuda RB salur sumbangan pada bulan Ramadhan Al- Mubarak




Pada hari Ahad, 21hb September 2008 yang lalu pemuda RB telah mengadakan program konvoi "pemuda RB prihatin" dengan menyalurkan sumbangan berbentuk kerusi roda dan barangan keperluan bagi meringankan beban 7 keluarga yang dipilih oleh ajk pemuda umno cawangan. Keluarga yang dipilih ialah keluarga Ismail Rantai, keluarga Yusof, keluarga Rahman, keluarga Cikgu Zaid, keluarga Arwah Ahmad, keluarga Hj Lajis dan keluarga Hj Kassim. Turut serta dalam konvoi tersebut beberapa ajk UMNO cawangan dan golongan belia. Pemuda RB berharap dengan program konvoi ini mempunyai niat yang ikhlas dan murni, memberi satu anjakan imej pemuda RB itu sendiri. Pemuda RB juga ingin menjadikan program ini satu program tahunan demi membantu golongan yang kurang bernasib baik dan ingin memperjelaskan golongan pemuda juga mampu memperjuangkan dan membantu nasib bangsa kita sendiri. Pemuda RB juga berharap pada akan datang, mana-mana ahli yang mempunyai kemampuan akan turut serta dalam program ini demi memartabatkan perjuangan pemuda.

Unit IT pemuda RB.

6 comments:

Anonymous said...

Tahniah Pergerakan Pemuda UMNO Tmn Rumpun Bahagia..Aktiviti yang baik.

Anonymous said...

ya semangat dah ade 2..tahniah..bkan senang nak dpt ni..pemuda pemudi turun beramai rmi membantu masyarakat yang susah..baik2..

Anonymous said...

tahniah exco pemuda... jgn kenang kisah yg lalu.. tiada siapa boleh terpikir buat program mcm ni.. biasa yb jer... Allah senantiasa berada di org yg benar.. good luck all member..

Anonymous said...

along.. mana naib ko? tak boleh pakai la dia.. berlagak mcm pengerusi.. suruh dia letak jawatan la.. menyemak dlm ajk pemuda.. kalau program serang rumah uztaz.. karoeke... main game ps.. bagi dia la.. org mcm dia mana ada layak duduk.. mcm tugul kayu..

Anonymous said...

hidup pemuda rb

Anonymous said...

tahniah pemuda.setiap tahun ada perubahan.semoga dimurahkan rezeki.di harap program yang akan dijalankan dimanfaatkan dengan kebajikan dan membawa nama umno itu sendiri.soal aktiviti sukan dikurangkan serta ubahkan imej pemuda ke arah kebajikan dan insya Allah pemuda umno taman rumpun bahagia berada dalam keadaan orang-orang yang benar dan dijaga oleh Allah swt.hanya orang-orang berada dalam keadaan benar dan ikhlas senantiasa Allah swt berkati perjuangan mereka.

ikhlas daripada,
Rosli Harun
mantan Naib Ketua Pemuda tmn rb (sebelum dirasmikan)
1993-2003