Monday, September 7, 2009

siapa yang ajar bangsa lain menghina islam dan melayu ?

3 comments:

pak said...

a'kum, siapa yang ajar bangsa lain hina islam dan melayu???
yang mengajarnya adalah orang melayu sendiri. Lupakah kepada penghinaan UMNO kepada raja2 melayu, orang melayu UMNO juga yang ajar.

Lupakah siapa yang mengajar orang bukan islam hina islam?? orang melayu UMNO sendiri yang mengajarnya. Isu janggut nabi, isu air jampi menggunakan ayat quran, isu hudud, siapa yang banyak bicara? UMNO melayu juga yang mula dulu.

Lupa siapa yang ajar hina agama bangsa lain??? UMNO melayu juga yang ajar. Sepak kepala lembu, dh tentu ditjukan kepada hindu.
dah tau isunya kuil hindu, mengapa bawa kepala lembu untuk kononnya nak kata Kerajaan selangor bodoh. kan bodoh namanya tu. dah tau isu kuil, jangan la bawa kepala lembu, kan dah jadi lain. yang bodohnya juga disepak kepala lembu tu. menunjukkan kebodohan orang melayu yang kononnya beragama islam. Dalam islam, tak ajar orang nak marah sepak kepala lembu...
kecoh masa dialog??? kan bodoh namanya. orang ajak berbincang, tapi yg datang ajak bergaduh, bikin kecoh... orang melayu juga yang bukakan ruang untuk diri melayu dan islam dihina. orang akan lihat, tengok melayu tu, orang ajak dialog, dia bikin kecoh. so, siapa yang membuka ruang untuk melayu islam dihina, orang melayu juga... melayu UMNO lah itu... bila kita lihat tajuk di atas... siapa ajar bangsa lain hina islam dan melayu?.. orang Melayu yang UMNO juga...

Khalid Samad dan Khalid Ibrahim, dua melayu yang cuba nak tunjuk toleransi melayu tapi sayang, digagalkan oleh orang melayu.. umno jugak.... salam....


agak2 keluar tak komen sku ni?

pak said...

salam 1 malaysia,

baru ku dengar sajak yang dibaca.. aku tertarik dengan lagu latarnya... ternyata...

air mata darah bercampur keringat, bumi dipijak milik orang... (antara lirik lagu itu)

bila timbul isu perkauman, dimainkan lagu itu... lagu popular di BTN jika pesertanya semua melayu... siapa yang empunya lagu itu?? siapa penciptanya?? itulah lagu yang galakkan perkauman.

lagu itulah lagu membakar api perkauman... lagu itulah popular bagi UMNO... ternyata... siapa yang menyanyikannya... UMNO...
siapa perkauman... UMNO....

saya sebagai orang melayu beragama Islam, begitu malu dengan gelagat orang melayu yang dipaparkan dalam video itu. itu cara UMNO memainkan politik perkauman sempit. bila sudah terhimpit, semuanya boleh buat. video itu memalukan melayu.. menghina orang Islam. dan.. amat memalukan UMNO yang tidak mahu mendengar nasihat Presidennya supaya mengamalkan politik matang... ternyata UMNO tidak matang...
harap tarik balik video ini kerana ia amat menghina orang Melayu yang beragama Islam.
Orang islam tidak sepatut berperangai begitu...

salam 1 malaysia

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI