Tuesday, March 17, 2009

Datuk Ali Rustam dikorbankan!!!

Inilah politik. Mengimbas kembali Pemilihan Raya Umum yang lepas, negeri Melaka di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) telah menang bergaya dan negeri pertama diumumkan untuk tubuhkan kerajaan. Semua hasil kerja kuat bekerja YAB Datuk Seri Mohd Ali Bin Rustam bersama barisan kepimpinannya. 5 negeri termasuk Kuala Lumpur telah tumbang kepada pembangkang.

Hari ini 17 March 2009 tercatit sejarah Datuk Ali Rustam dikorbankan demi politik seseorang. Kes nya sama tapi hukumannya berbeza.

Semoga Datuk Ali Rustam tabah menghadapi tekanan dan terus bersama UMNO dalam perjuangannya.


Salam Perjuangan


sumber

Ir Gullit
www.mayaumno.blogspot.com

2 comments:

Jumayatara said...

UMNO Dulu, kini dan selamanya rasuah.Jangan campak diri anda ke dalam kebinasaan. Selamat kan diri dan keluarga anda ...keluar dan bubar UMNO.



Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Anonymous said...

keputusan lembaga displin mungkin telah membangkitkan rasa tidak puas hati seta rasa kekecewaan kepada pengikut atau penyokong ali rustam.... bagi diri ali rustam sendiri sudah tentu rasa kecewa.... kerana beliau ada peluang untuk menang pada pemilihan UMNO kali ini......

ali rustam didapati bersalah.....!!!
khairi (KJ) di dapati bersalah tetapi diberi amaran....!!!!!
kenapa ada dua keputusan yang berbeda pada kesalahan yang sama..??

bagi ali rustam.... harus menerima denan baik dan redha akan keadaan yang berlaku pada beliau, mungkin ada hikmahnya..... adakah sesuai masanya ali rustam untuk bertanding sebagai timbalan presiden UMNO...?

harus diingat bahawa sekira ali rustam menang dalam timbalan presiden, maka beliau akan dilantik sebagai TPM, ketika ini beliau wakil rakyat DUN di melaka dan bukannya Ahli Parlimen..... untuk menjadi TPM ali tidak boleh dilantik sebagai senator tetapi haruslah sebagi ahli parlimen. maka berlakulah mengosongkan kerusi parlimen untuk ali rustam bertanding dalam pilihanraya kecil di melaka....

keadaan ini juga amat menyulitkan kerana sekiranya berlaku pilihanraya kecil sudah tentu pihak pembangkang akan berkubu serta bermati-matian menentang ali rustam supaya kalah di kawasan parlimen yang dipertandingkan. sekiranya berlaku maka satu masalah dan imej beliau dan UMNO akan tercalar.

ali teruskan memajukan melaka.......