Thursday, February 12, 2009

Tmn RB kawasan Hitam Nyamuk Denggi

Nyamuk denggi telah menyerang penduduk tmn RB. Untuk makluman semua sahabat, setakat yang dimaklum pada Unit IT pemudaRB sebanyak 4 orang telah dimasukkan ke Hospital Besar, Melaka atas sebab denggi. Antara yang terlibat dalam kes ini adalah Pn Ana ( isteri kepada Pak Kassim )dan Sdr Alif ( selang serumah Pn Ana ). Pemuda RB turut melawat pesakit bagi melihat keadaan pesakit terbabit. Kami berharap, semua sahabat dan pemuda belia RB menjaga kebersihan rumah dan bergegas ke Klinik Desa Bachang jika terdapat ahli rumah kita demam atau muntah-muntah. Kita berharap satu program gotong royong dapat dijalankan dengan segera untuk kita membasmi masalah ini.

Harap Maklum..

Unit IT pemudaRB

3 comments:

fital said...

Denggi dan chikungunya sedang melanda negara. Kalau dulu Singapura dilanggar todak Hang Nadim telah memberikan idea yang unik hingga mengorbankan dirinya.Apa pula idea pemuda melawan nyamuk tersebut, sebab sekarang belum ada kaedah yang betul-betul berkesan. walaupun kempen membersihkan kawasan dan penyemburan dijalankan tapi wabak denggi dan chikungunya semakin meningkat.

Anonymous said...

umno cawangan rasanya nk buat gotong royong di taman rb.pemuda dan belia diminta hadir membantu(atas arahan kepala desa).

pemuda RB said...

salam en fital,

setiap yang berlaku ada sebabnya. Sebaik mana hebat teknologi kita... lagi hebat kebesaran Allah swt...